Reklamace a vrácení
Reklamace zboží v zákonné lhůtě 24 měsíců
Na zboží zakoupené v našem e-shopu máte dle zákona záruční dobu 24 měsíců – pokud není na www.veterix.cz či v přiloženém záručním listě (na faktuře) nebo jinde na zboží uvedeno jinak. Zákonná záruční doba Vám začíná běžet dne převzetí zboží a případně se prodlužuje o dobu, kdy je zboží v záruční opravně. Nebo chcete zboží vrátit v zákonné 14denní lhůtě?
Jak v případě reklamace postupovat
Sdělení o reklamaci zboží nám můžete buďto zaslat elektronicky na eshop@veterix.cz nebo vyplňte reklamační formulář, který jste obdrželi spolu se zbožím. Ten vložte do balení, které nám posíláte zpět. V obou případech by formulář či e-mail měl obsahovat tyto informace:
- číslo objednávky
- kontaktní údaje
- informaci, zda se jedná o výměnu, vrácení či reklamaci zboží
- případný popis problému či závady
- číslo účtu (pokud se liší od účtu, ze kterého byla obj. zaplacena) kam máme případně vrátit peníze
Zboží k reklamaci vždy posílejte na adresu VETERIX, a.s., Svatoplukova 45b, 796 01, Prostějov. Zboží nemusí být v originálním obalu. Produkt určený k reklamaci dobře zabalte, aby nedošlo během dopravy k jeho poškození. Nezasílejte zboží na dobírku, nebylo by převzato. Pokud máte, přiložte do balíku fakturu o koupi (není to však vaše zákonná povinnost). O průběhu reklamace budete informováni emailem či telefonicky.
Za jak dlouho reklamaci vyřídíte?
V případě spotřebitele máme na vyřízení reklamace lhůtu 30 dnů. Tato lhůta běží v případě, že máme od vás veškeré podklady. Většinou však zvládneme vyřízení rychleji.
Kdy bohužel záruku nelze uplatnit?
- Vypršela-li u reklamovaného zboží záruční doba přede dnem uplatnění reklamace
- Vada vznikla nevhodným používáním zboží.
- Vada vznikla nedodržením pokynů stanovených výrobcem.
- Vada vznikla neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, manipulací nebo zanedbáním péče o zboží.
- Vada vznikla provedením neoprávněného zásahu do zboží či jiných úprav bez svolení výrobce.
- Zboží bylo poškozeno živly.
- Zboží je určené po otevření k rychlé spotřebě nebo bylo smícháno s jiným. Proto např. otevřené balení granulí bez zjevných vad nelze reklamovat a vracet zpět dodavateli. Více se dozvíte v ust. § 1837 OZ bod e)
- Kompletní podmínky pro reklamaci zboží sepsány právnickým žargonem najdete v obchodních podmínkách.